Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

Green Day - Dookie

In jos

Green Day - Dookie Empty Green Day - Dookie

Mesaj Scris de Claudiu Lun Feb 07, 2011 4:16 pm

Un mic articol despre Dookie. Adaugati si voi ce stiti despre acest album.

Albumul a fost lansat (1 Februarie 1994) prin intermediul Reprise Records, fiind si prima colaborare cu Rob Cavallo.
Albumul a fost vandut in peste 16 milioane de exemplare si a avut 5 single-uri: Longview, Welcome to Paradise, Basket Case, When I Come Around si She.

Albumul a ajuns pe locul 2 in U.S. Billboard 200.
In 1995 a castigat premiul Grammy la categoria "Best Alternative Music Album".
In 2003, Rolling Stone a clasat albumul pe locul 193 topul "The 500 Greatest Albums of All Time". Albumul si-a facut aparitia si in "The Kerrang! 100 Albums You Must Hear Before You Die", in anul 1998.

Piesa 'Emenius Sleepus' a fost scrisa de Mike Dirnt iar piesa 'All by Myself' de domnul Tré.
Albumul a fost cea mai puternica sursa de inspiratie pt foarte multe trupe, avand subiecte ca plictiseala, orientarea sexuala, anxietate, masturbarea, atacuri de panica si foste prietene... cu alte cuvinte, albumul descrie o parte din problemele adolescentilor.

Din cauza ca s-au rasfatat cu multa mancare in timpul turneelor, cei 3 muschetari aveau destul de des diaree, fapt ce i-a inspirat in alegerea numelui pt album. Initial au vrut sa-l numeasca "Liquid Dookie", dar au ramas la numele de Dookie.

Coperta albumului a fost realizata de Richie Bucher.
Billie Joe Armstrong a scris:I wanted the art work to look really different. I wanted it to represent the East Bay and where we come from, because there's a lot of artists in the East Bay scene that are just as important as the music. So we talked to Richie Bucher. He did a 7-inch cover for this band called Raooul that I really liked. He's also been playing in bands in the East Bay for years. There's pieces of us buried on the album cover. There's one guy with his camera up in the air taking a picture with a beard. He took pictures of bands every weekend at Gilman's. The robed character that looks like the Mona Lisa is the woman on the cover of the first Black Sabbath album. Angus Young is in there somewhere too. The graffiti reading "Twisted Dog Sisters" refers to these two girls from Berkeley. I think the guy saying "The fritter, fat boy" was a reference to a local cop.

Green Day - Dookie Green_Day-Dookie-Frontal
Claudiu
Claudiu
Administrator
Administrator

Numarul mesajelor : 4023
Varsta : 32
masculin

Localizare : Rasnov/Brasov
Joburi/Distractii : Fotografia, Chitara

http://www.clauside.info

Sus In jos